Vi arbetar huvudsakligen med två språksvaga elever, där vi integrerar SO och svenska. Vår tanke är att eleverna på detta sätt får ytterligare verktyg och möjlighet att hantera kunskapen.
1. SO-läraren går igenom stoffet som ska behandlas (t.ex. industriella revolutionen). Under detta tillfälle/dessa tillfällen är svenskläraren med för att lyssna och vara ett stöd till eleverna.
2. Under nästa språkvalspass läser svenskläraren och eleverna texten, arbetar med ord och begrepp som kan kännas svåra.
Eleverna arbetar under den tid som krävs med begreppsordlistor, främst under SO-lektioner, men även på språkvalspass. Därefter arbetar vi med att tillsammans skriva ihop texter där orden används för att skapa förståelse och sammanhang. Eleverna får dessutom en ordlista med "ej ämnesspecifika" ord som finns i texten.
2. När det är dags för prov sitter svenskläraren med för att läsa frågor och skapa trygghet.
Mr Pedro är helt otrolig. Han har varit så lyhörd, så tålmodig och ärlig och bara underbar på sitt jobb som långivare. Jag kommer att köpa alla framtida hus med honom om jag någonsin flyttar till DC. Han är bara den absolut bästa."
SvaraRaderaJag kommer att rekommendera alla här som letar efter ett lån att kontakta en låneansvarig Pedro på e-post... pedroloanss@gmail.com